Wetenschappelijk advies

Wetenschappelijk marketingonderzoek

Online marketing met een social psychologisch tintje

Sociale beïnvloeding speelt een grote rol binnen online marketing. Sociale beïnvloeding is het effect dat de woorden, daden of alleen al de aanwezigheid van andere mensen heeft op onze gedachten, gevoelens, attitudes of gedrag. Lees op deze pagina meer over het gebruik van sociale psychologie in de wereld van marketing. Ook is doelgroeponderzoek van groot belang voor elke onderneming.  Als bedrijf is het belangrijk om dicht bij de doelgroep te blijven staan, omdat deze overtuigd moet worden om producten of diensten aan te schaffen. Wilt u wetenschappelijk advies vanuit de psychologie? Of onderzoek naar uw doelgroep? Schakel dan On Mind in!

Belangrijke modellen in de marketingpsychologie

Er staan twee modellen centraal binnen de marketingpsychologie, namelijk het AIDA model en het ELM model. Meer weten over deze modellen en hoe deze worden toegepast? Lees het hier.

Informatieverwerking: centraal of perifeer?

Er zijn twee vormen van informatieverwerking, namelijk centraal en perifeer. Wanneer gebruik je de centrale route en wanneer de perifere route? Lees het hier.

Reciprociteit: krijgen door wat te geven

De regel van reciprociteit wordt door iedereen nageleefd: wie krijgt, geeft ook terug. Weten hoe deze regel is toe te passen in online marketing? Lees het hier.

Schaarste

Schaarste is een techniek dat zeer veel gebruikt wordt in de reclame wereld, zowel offline als online. Hoe wordt deze techniek gebruikt in de online marketing? Lees het hier.

Mere Exposure

Mere exposure betekent dat iets positiever gevonden wordt, naarmate iemand het vaker tegenkomt. Mensen vinden namelijk iets leuker, waar ze bekend mee zijn. Lees hier meer.

Word een autoriteit op jouw gebied

Een autoriteit kan vaak veel gedaan krijgen. Word een autoriteit op jouw gebied en genereer meer conversies. Weten hoe autoriteit is toe te passen in de online marketing? Lees het hier.