Blog

Loading
loading..

Google maakt meta description korter: van 320 naar 165

Voor velen zal dit als een verrassing komen want er is nog praktisch niets over gepubliceerd, maar de meta descriptions zijn weer terug naar hun oude lengte van 165. Zonder aankondiging heeft Google de verandering die 2 jaar geleden ingezet is weer teruggedraaid. Dat betekent dat wij, seo optimalisatie bureaus en werknemers, flink aan de

mei 14, 2018 Koen de Wit

Opdrachtgever Flexas.nl groeit hard!

Het is altijd leuk om te zien dat één van je opdrachtgevers het ontzettend goed doet. Hoewel ik dit wel vaker meemaak is er soms één die er echt met kop en schouders bovenuit steekt. Gezien de titel kun je wel raden om wie het gaat, namelijk Flexas.nl. Deze online bemiddelaar van kantoorruimtes groeit als

mrt 27, 2018 Koen de Wit

Het optimaliseren van On Page SEO

Belangrijke aspecten van On Page SEO Deze infographic beschrijft belangrijkste aspecten van On Page SEO, waarop gelet moet worden bij het schrijven van een online tekst. Dit kan zowel een artikel zijn, als een On Page SEO optimalisatie van een normale pagina. Dit is namelijk zeer belangrijk voor een hoge ranking in Google. Hieronder wordt

mei 26, 2016 Mariska Beets

Het principe van autoriteit

De specialist heeft altijd gelijk Onze samenleving kent veel vormen van autoriteit. Kinderen moeten naar hun ouders en juf of meester luisteren, werknemers luisteren naar hun baas en op straat luistert men naar de politie. Dit zit er van jongs af aan al zo ingeprent, dat (bijna) niemand hierbij stilstaat. Om dingen gedaan te krijgen, wordt

mei 19, 2016 Mariska Beets

Het mere exposure effect

De psychologie achter advertenties Stel de volgende situatie voor: Je gaat naar een webwinkel en komt daar mooie schoenen tegen. Ze zijn wel mooi, maar niet fantastisch, dus besluit ze niet aan te schaffen. Even later, op een andere site, komen diezelfde schoenen tevoorschijn in een advertentie. Des te vaker de advertentie met de schoenen

mei 13, 2016 Mariska Beets

Schaarste

Nog maar 1 plek over: op = op Schaarste is een techniek die zeer veel gebruikt wordt in de reclame wereld, zowel offline als online. Iets is schaars, wanneer de vraag naar een product of dienst groter is dan de vraag. Alleen al door het feit dat een product schaars is kan het al aankopen

mei 11, 2016 Mariska Beets

Wat is de beste tijd om content te delen op social media?

De beste tijd om te posten per social media kanaal 9 van de 10 mensen zijn actief op social media. Over het algemeen wordt social media gedurende de hele dag door gebruikt. Even een appje checken, de nieuwste posts op Facebook bekijken, Tweeten, noem maar op. Echter, dit gebeurt natuurlijk niet 24 uur per dag.

mei 04, 2016 Mariska Beets

Reciprociteit: krijgen door wat te geven

Reciprociteit toepassen in online marketing De regel van reciprociteit stelt dat men moet terugbetalen wat iemand anders gegeven heeft. Hierdoor is men bereid om iemand een dienst te verlenen, omdat diegene weet dat hij/zij een wederdienst kan verwachten. Andersom, wanneer iemand iets aanbiedt, voelt men zich verplicht iets terug te doen. Dit maakt de regel

mei 02, 2016 Mariska Beets

De plek van een advertentie in het conversiepad

Kijk verder dan alleen de laatste interactie Om te onderzoeken of een lopende Google advertentie goed werkt, kan gekeken worden naar het aantal conversies dat een advertentie oplevert. Een goede advertentie zorgt voor veel conversies en een slechte advertentie voor weinig. Maar daadwerkelijk is het niet zo zwart wit. Een advertentie kan namelijk meer opleveren

apr 29, 2016 Mariska Beets

Informatieverwerking: centraal of perifeer?

Informatieverwerking: Wanneer gebruik je welke route? Het Elaboration Likelihood Model is een belangrijk marketingmodel dat veel gebruikt wordt. Het ELM beschrijft twee manieren waarop attitudes gevormd en veranderd worden, namelijk door middel van de centrale route en door middel van de perifere route. De centrale informatieverwerking gaat uit van goede argumenten en het serieus analyseren

apr 19, 2016 Mariska Beets
Layout mode
Predefined Skins
Custom Colors
Choose your skin color
Patterns Background
Images Background